بلاگ

نصب تاج کابینت

نصب تاج کابینت

در هنگام تمییز کاری آشپزخانه احتمالا متوجه شدید که گردگیری از فضای خالی میان کابینت ها و سقف آشپزخانه بسیار سخت می باشد و به همین دلیل این فضا بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی تبدیل به محیطی پر از گرد و خاک و کثافط و کاملا بلا استفاده می شود . البته جای نگرانی نیست این مشکل با نصب تاج کابینت به راحتی مرتفع می شود . شما عزیزان باید در نظر داشته باشید که تاج کابینت فقط برای پر کردن فضای خالی میان سقف و کابینت نیست بلکه مانع جمع شدن گرد و خاک و همچنین ظاهر زیبا می شود .

تاج-کابینت ویترین

تاج کابینت چیست ؟

تاج کابینت آشپزخانه معمولا به عنوان یک وسیله تزیینی شناخته می شود که برای پوشاندن زوایای 90 درجه میان دیوار و سقف بالا کابینت ها مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین از آن ها برای پوشاندن فضای خالی ایجاد شده میان کابینت و سقف نیز استفاده می شود .

تاج کابینت به اتاق شما عزیزان جزییات و بعد جدید و بیشتری نیز اراعه می کند که نگاه مهمانان شما را به بالا معطوف می کند و همچنین فرم تاج کابینت شما می تواند سایه های جذابی را نیز تولید کند و طراحی داخلی خانه و آشپزخانه شما را بهبود ببخشد.

البته لازم به ذکر می باشد که قانون خاصی در مورد استفاده از تاج کابینت وجود ندارد اما به طور عرف اکثریت کابینت ها از راحی ای بهره می برند که در بالای آن ها امکان نصب تاج کابینت وجود داشته باشد . همچنین نکته دیگری که شما عزیزان باید به آن توجه کنید آن است که تاج کابینت بر روی کابینت های قدیمی معمولا به راحتی نصب می شود اما این نکته در مورد کتبینت مدرن و جدید زیاد صدق نمی کند و این نوع از کابینت به علت طراحی ساده و مدرنی که دارند معمولا به تاج کابینت نیازی ندارند

برای دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان با متخصصین ما با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید

کابینت تاج دار یا بدون تاج، مسئله این است!

 

مد در چند سال گذشته به سمت سادگی پیش می رود و دیگر طرح های بزرگ و شلوغ جذابیت ندارند. بنابراین در حال حاضر افراد مختلف برای انتخاب بین نصب تاج کابینت یا استفاده از کابینت ساده به شک می افتند. برای اطمینان از اینکه کدام مورد را انتخاب می کنید باید سلیقه فردی و مزایای تاج کابینت را در نظر بگیرید. به طور کلی تاج می تواند جلوه ای زیبا به آشپزخانه اضافه کند. همینطور جلوی جمع شدن گرد و خاک در جاهای خالی را می گیرد.

اگر تصمیم به نصب تاج گرفتید، باید در مرحله بعد انواع آن را بررسی کنید و بهترین مدل آن را انتخاب کنید.

انواع تاج کابینت

  1. سنتی: قبلا نصب تاج کابینت همیشه همراه با طرح های بزرگ و شلوغ بود. محبوبیت تاج های بزرگ زیاد بود چرا که محیط بیشتری را می پوشاندند و بیشتر به چشم می آمدند.
  2. مدرن: هرچه جلوتر میرویم علاقه افراد به وسایل ساده بیشتر می شود. پس در حال حاضر تاج های ساده جذاب تر به نظر می رسند و افراد بیشتری برای نصب آن ها درخواست می دهند.
  3. ساخت کارخانه: نصب تاج کابینتی که در کارخانه ساخته شده مزایای مخصوص خود را دارد. برش این تاج ها بسیار دقیق است و راحت تر در آشپزخانه نصب می شوند. اما در مقابل طرح های آن از پیش تعیین شده و کم است. در نتیجه ممکن است با سلیقه یا طرح کابینت شما هماهنگ نباشد.
  4. دست ساز: نصب تاج کابینت دست ساز مزایای بیشتری دارد. هر چند دقت ساخت آن را نمی توان با نوع کارخانه ای مقایسه کرد، اما تنوع در طرح می تواند این عیب را بپوشاند. در واقع شما می توانید هر طرح دلخواه را به متخصص نصب بسپارید. متخصص بعد از انتخاب طرح و رنگ، آن را برای شما آماده می کند.

جنس تاج کابینت

شما عزیزان باید در نظر داشته باشید تاج کابینت می تواند از جنس های گوناگونی تشکیل شده باشد که هر کدام از آن ها مزیت و معایب مختلفی دارند که بسته به نوع جنس انتخابی شما قیمت و هزینه های متفاوتی نیز دارند که در زیر آن ها را به اختصار برای شما نام می بریم .

  • گچ
  • چوب
  • ام دی اف
  • پلی اورتان
  • پلی استرن
  • پی وی سی
  • فلزی
نصب تاج کابینت رومی
اندازه-تاج-کابینت

تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز نصب تاج چوب

قبل از آن که شروع به آموزش نصب تاج چوب بپردازیم ، شما برای نصب تاج چوب احتیاج به وسایل و تجهیزات خاصی دارید که ما آن ها را برای شما به اختصار نام می بریم

  1. میخ‌کوب
  2. اره برقی
  3. متر
  4. نردبان
  5. ورق پلاستیکی
  6. نوار نقاشی
  7. قلم‌موی زاویه‌دار
  8. کاغذ سنباده ریز
  9. گونیا

روش نصب تاج کابینت

شما باید در نظر  داشته باشید که تاج کابینت مستقیم به آن میخ نمی شود و ترفندی برای ساده کردن این فرایند وجود دارد که آن استفاده از نوار های میخ چوبی در قسمت بالای کابینت دیواری می باشد که شما با استفاده از آن ها می توانید تاج کابینت را دقیقا در جایی که باید باشد بگذارید بدون کوبیدن مستقیم میخ ها در کابینت . و خیالتان راحت باشد که در انتها ی کار تاج بر روی نوار ها می نشیند و آن ها را کاور می کند و در ظاهر دیده نمی شوند .

برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید :

برای دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان با متخصصین ما با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید

  1. نوارهای چوبی میخ را اندازه بگیرید : شما باید با پهنا و عمق کابینت خود را با استفاده از یک متر اندازه بگیرید و سپس این اندازه ها را با یکدیگر جمع کنید به علت آن که تاج در اطراف کابینت ها می پیچد .
  2. لبه پایینی تاج کابینت را اندازه بگیرید : شما برای آن که بهترین نتیجه را از کار خود بگیرید باید دقت کنید که لبه پایینی تاج کابینت با رویه کابینت به طور کامل هم تراز باشد . در واقع شما باید دقت کنید نوار های چوبی میخ به اندازه ضخامت لبه پایینی تاج به یک اندازه عقب برود . توجه داشته باشید که به طور معمول این اندازه حدود 0.3 سانتی متر می باشد .
  3. نوارهای چوبی میخ را ببرید : مدل برش آن ها بدین صورت می باشد که شما باید آن ها را به اندازه محیط کابینت منهای اندازه ضخامت لبه های پایینی تاج کابینت باشد .

4. نوارهای میخ را در جایشان قرار دهید :

5. نوارهای میخ را در جایشان محکم کنید :

6. بخش جلویی تاج کابینت را اندازه گیری کرده و برش دهید :

7. بخش جلویی تاج کابینت را وصل کنید :

8. بخش‌های جانبی تاج کابینت را اندازه گیری کرده و برش دهید :

9. بخش‌های جانبی تاج کابینت را وصل کنید :

10. گوشه‌ها را با یکدیگر مطابقت دهید :

11. تاج کابینت را رنگ‌آمیزی کنید :

نصب تاج کابینت بر اساس رنگ آن

 

رنگ بندی تاج باید به جذابیت آشپزخانه اضافه کند.

رنگ های موجود برای نصب تاج کابینت، به اندازه ی رنگ های موجود برای کابینت تنوع دارند. با توجه به رنگ کابینت، رنگ تاج را انتخاب کنید و بعد آن را تهیه کنید. شما می توانید نوع آماده آن را تهیه کنید یا اگر علاقمند به تنوع بیشتر هستید، نوع دست ساز آن را استفاده کنید.

انواع تاج کابینت بر اساس جنس آن

 

جنس تاج با جنس کابینت هماهنگ می شود. انواع جنس تاج را می توانید در اینجا ببینید.

  • نصب تاج کابینت ام دی اف: کابینت های ام دی اف به نوعی کلاسیک محسوب می شوند. هر چند هنوز افراد زیادی از آن استفاده می کنند اما محبوبیت گذشته را ندارد. هر چند اگر قبلا کابینتی از جنس ام دی اف ساده نصب کرده اید، بهتر است تاج را هم با آن هماهنگ کنید.
  • هایگلاس: کابینت هایی که در حال حاضر محبوبیت بیشتری دارند، درخشان و براق هستند. این کابینت ها با نام هایگلاس شناخته می شوند. طبیعی است که آشپزخانه ای با تم درخشان، دارای تاجی از جنس هایگلاس باشد.
  • نصب تاج کابینت با جنس PCV برای انواع کابینت براق یا ساده مناسب است. این نوع تاج استفاده زیادی در آشپزخانه ها دارد.
  • ممبران: این نوع تاج مخصوص کابینت های سنتی است. پس بیشتر در اندازه های بزرگ و با جزئیات زیاد تولید می شود.
تاج های کارخانه ای

اندازه مناسب برای نصب تاج کابینت

 

معمولا سلیقه متقاضی بیشترین تاثیر را در اندازه تاج دارد. البته اگر می خواهید تاج به زیبایی آشپزخانه بیفزاید باید نکاتی را در نظر داشته باشید.

ارتفاع استاندارد: بیشتر تاج های کارخانه ای با اندازه ای بین پنج تا پانزده سانتی متر ساخته می شوند. پس می توان آن را استاندارد در نظر گرفت. ولی نصب تاج کابینت بزرگتر هم دور از ذهن نیست. چرا که گاهی ارتفاع سقف و نوع کابینت نصب شده متفاوت است و تاج بزرگتر برای آن مناسب تر است.

در حالت کلی تاج های مدرن کوچکتر و ساده تر از مدل های قدیمی هستند. اما در نهایت همه این جزئیات به سبک کابینت بستگی دارد.

هزینه ساخت و نصب تاج

هزینه نصب تاج کابینت کاملا به شرایط بستگی دارد و باید در زمان نصب از آن اطلاع پیدا کرد. به طور کلی مهمترین عواملی که در هزینه نصب تاج دخالت دارند، در زیر بیان شده اند.

  • جنس آن: قبلا اشاره کردیم که جنس تاج کابینت هماهنگ با کابینت انتخاب می شود. هر یک از این جنس ها قیمت مخصوص خود را دارند که باعث تغییر در هزینه نهایی نصب می شود.
  • اندازه: هر چقدر اندازه تاج کابینت بزرگتر باشد، مقدار بیشتری چوب در آن استفاده می شود. هر چه چوب بیشتری در تاج استفاده شود، هزینه بیشتری ایجاد خواهد کرد.
  • طرح تاج: نصب تاج کابینت با طرح پیچیده کاری بسیار سخت است. پس اگر طرحی که انتخاب می کنید از جزئیات زیادی برخوردار باشد، باید هزینه بیشتری برای ساخت و نصب آن بپردازید.

برای دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان با متخصصین ما با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید

نصب تاج کابینت ممبران

قبلا اشاره کردیم که تاج ممبران بیشتر در کابینت های کلاسیک کاربرد دارد. در اینجا توضیحات دقیق تری درباره نصب تاج کابینت ممبران ارائه می کنیم.

این تاج که شکوه و جذابیت سلطنتی را نشان می دهد، باید ویژگی های خاصی داشته باشد.

در واقع هر چقدر تاج ممبران بزرگتر باشد، باشکوه تر خواهد بود. البته باید توجه داشته باشید که بیش از حد بزرگ نشود تا جلوه اش از بین نرود. معمولا بزرگترین اندازه آن پانزده سانتی متر است.

طرح تاج ممبران معمولا سنتی و به شکل کتیبه ای است. این طرح ها با ترکیب رنگی از سفید و طلایی یا قهوه ای می توانند زیبایی نفس گیری به این مدل تاج بدهند.

انواع تاج ممبران با توجه به طرح های آن دسته بندی می شوند. نصب تاج کابینت ممبران معمولا با طرح های شلوغ انجام می شود. البته باید به این موضوع اشاره کرد که در صورت درخواست متقاضی، فرد سازنده می تواند طرح ساده تری را در نظر بگیرد. در واقع تاج ممبران با طرح ساده را می توان تلفیقی از مدرنیته و سنت دانست. چرا که تاج ممبران، تاجی سنتی است و طرح های ساده کاملا مدرن هستند.

توجه: به طور معمول برای ساخت و نصب تاج کابینت ممبران از ترکیب رنگ سفید با طلایی یا قهوه ای استفاده می شود. ولی این موضوع را می توان با خواست متقاضی تغییر داد. اگر علاقمند به طرح چوب هستید، این مسئله را با فرد سازنده در میان بگذارید. او تاج کابینت را با رنگ دلخواه شما خواهد ساخت

محل نصب تاج ممبران

هر چند این موضوع هم مطابق سلیقه کاربر قابل تغییر است اما در بیشتر موارد تاج ممبران بالای گاز نصب می شود. چرا که در این نقطه می تواند نگاه های بیشتری را به خود جلب کند و محیط آشپزخانه را جذاب تر نشان دهد.

نصب تاج کابینت روشن
نصب تاج کابینت چوبی

جزئیات دیگر در کابینت ها

علاوه بر نصب تاج کابینت می توان وسایل دیگری به آن اضافه کرد تا جذابیت بیشتری به محیط بدهد. در طرح های سنتی یکی از لوازم جانبی جذاب، زیر چراغی است. زیر چراغی محیطی است که با استفاده از چوب و در زیر کابینت ساخته می شود. از آن برای نورپردازی و جذاب کردن محیط آشپزخانه استفاده می شود.

لامپ های ال ای دی: در کابینت سازی مدرن برای نورپردازی از لامپ های جدید و جذاب استفاده می شود. این لامپ های خطی نیاز به زیر چراغی را از بین می برند. متقاضی به دلخواه خود تصمیم می گیرد که علاوه بر نصب تاج کابینت، از چه نوع نورپردازی در محیط آشپزخانه استفاده کند.

نکات مهم برای نصب تاج

 

در نهایت باید چند نکته مهم را به خاطر بسپارید. نصب تاج کابینت تا حد زیادی به سلیقه شخصی خریدار بستگی دارد. اما برای انتخاب کابینت مناسب باید اندازه و طرح آشپزخانه و کابینت را در نظر بگیرید.

در حال حاضر دستگاه های میخ کوب برقی در تجهیزات تمام متخصصان موجود است. استفاده از این دستگاه ها سلامت تاج و کابینت را تضمین می کند.

می توانید بین تاج و نوار آن از چسب چوب استفاده کنید. چسب چوب ساده اما موثر است. البته باید دقت زیادی به خرج دهید تا جلوی آغشته شدن کابینت را بگیرید. چون اگر در هنگام نصب تاج کابینت، چسب را روی قسمت اصلی کابینت بریزید، دچار دردسر خواهید شد.

برای دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان با متخصصین ما با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید

نکات ایمنی نصب تاج کابینت 

با توجه به آنکه کابینت های دیواری معمولا به موازات کابینت های پایینی در آشپزخانه وجود دارند احتمالا به ذهنتان خطور خواهد کرد که از آن ها بالا بروید و از نردبان استفاده نکنید اما شما عزیزان باید در مقابله با این وسوسه از خودتان مقاومت نشان دهید زیرا کانتر ها احتمالا بسیار بلند و یا لغزنده می باشند که این امر بسیار خطرناک می باشد و در نتیجه حتما و حتما از نردبان استفاده کنید و چناچه برای انجام این امر نیاز به کمک داشتید  متخصصان ما در فروشگاه نقش چوب می توانند به شما کمک کنند کافیست با شماره های ذکر شده تماس بگیرید .

 

6 دیدگاه در “نصب تاج کابینت

  1. بازتاب: اکبر
    1. naghshchoob گفت:

      سلام دوست عزیز حتما

  2. بازتاب: حسام
    1. naghshchoob گفت:

      قطعا همین طوره

  3. بازتاب: محسن
    1. naghshchoob گفت:

      سلام دوست عزیز خرسندیم که مورد پسند شما قرار گرفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.