بلاگ

ویژگی های ضروری برای کابینت آشپزخانه

5 ویژگی ضروری برای کابینت آشپزخانه

چند نکته که مهم تر  از تکمیل یک پروژه بازسازی آشپزخانه و درک اینکه همه وسایل آشپزخانه شما مکانی برای سکونت دارند، سودمندتر است. فضای ذخیره سازی خوب در آشپزخانه فراتر از داشتن کابینت های زیاد است. تقریباً همه آشپزخانه‌ها کابینت دارند، اما این کابینت‌ها همیشه آن نوع ذخیره‌سازی هوشمند و استراتژیک را فراهم نمی‌کنند که باعث می‌شود آشپزخانه به حداکثر کارایی خود عمل کند. دستیابی به یک آشپزخانه رویایی اغلب مربوط به ویژگی های ذخیره سازی و لوازم جانبی است که در آن کابینت ها قرار می گیرد.

در اینجا 5 ویژگی ضروری وجود دارد که پتانسیل ذخیره سازی کابینت آشپزخانه شما را به حداکثر می رساند.

کشوها و قفسه ها از ملزومات کابینت هستند که باید  نکاتی درباره آن بدانید

کشوها به دلایل مختلف، فضای ذخیره‌سازی در دسترس و انعطاف‌پذیر نهایی برای آشپزخانه هستند

کشوها فضای ذخیره سازی ارگونومیک کاملی را ارائه می دهند: کشوها برای دسترسی کامل شما به فضا بیرون می آیند – بدون خم شدن برای دیدن آنچه در کشو دارید. فقط کشو را بیرون بکشید و به پایین نگاه کنید. با افزایش سن، کمرمان نسبت به بلند کردن حساس‌تر می‌شود، بنابراین کشوها برای افرادی که در بلند کردن وسایل مشکل دارند فوق‌العاده ضروری است.

کشوها ذخیره سازی انعطاف پذیری را ارائه می دهند: کشوها می توانند تقریباً هر چیزی را در آشپزخانه شما نگه دارند و می توان آنها را به روش های مختلفی در کابینت دسته بندی کنید مثلا سه یا چهار کشو که در یک کابینت چیده شده اند یا یک کشو تکی که بالای درهایی قرار دارد که باز می شوند تا قفسه ها نمایان شوند. یک کابینت با سه کشو( یک کشوی بالا کوچکتر و دو کشو بزرگتر پایین تر، بسیار موثر است.) کشوهای بالایی معمولاً برای ظروف، ظروف نقره و وسایل کوچکتر هستند. کشوهای بزرگتر، با این حال، می توانند برای بسیاری از وسایل آشپزخانه استفاده شوند. قابلمه ها و تابه ها، درب ها، ظروف پلاستیکی، ورقه های پخت پز شیرینی، وسایل کوچک بزارید..

کشوها خطوط تمیزی دارند: مهم نیست که چه نوع آشپزخانه ای را مد نظر نظر دارید کلاسیک، مدرن، ساده در هر صورت کشوها خطوط افقی تمیزی ایجاد می کنند که در هر سبک آشپزخانه ای بسیار جذاب است.

فضای مناسب برای سطل زباله

بنابراین شما در حال انجام یک بازسازی آشپزخانه زیبا یا ساخت یک آشپزخانه جدید هستید و قصد دارید سطل زباله پلاستیکی قدیمی خود را در کنار جزیره قرار دهید؟

به هیچ وجه! آن زباله ها را پشت در بیاورید. هیچ کس نمی خواهد آن سطل زباله را ببیند (یا بو کند).

یکی از بهترین راه حل های فضا سازی آشپزخانه، گنجاندن یک سطل زباله بیرون کش در داخل کابینت است، جایی که دیده نمی شود. در حالت ایده‌آل، باید حداقل دو سطل زباله را در نظر بگیرید  یکی برای زباله‌های معمولی و یکی (یا بیشتر) برای بازیافت اکثر واحدهای دوتایی تنها 18 اینچ فضا را اشغال می کنند و با مکانیزم بسته شدن نرم برای عملکرد ساده در دسترس هستند. بسیاری از آنها به اندازه کافی کوتاه هستند تا در یک کابینت پایه با کشوی بالایی قرار بگیرند.

تقسیم کننده های عمودی

  • تقسیم کننده های سینی پایه
  • تقسیم‌کننده‌های سینی عمودی در یک کابینت پایه

تقسیم‌کننده‌های عمودی برای ذخیره‌سازی بسیاری از اشیاء بزرگ و مسطح مختلف بسیار مفید هستند – تخته‌های برش، ورقه‌های کوکی، قالب‌های مافین، بشقاب‌ها، تابه‌های پخت، ظروف پای، درب‌های بزرگ و حتی قفسه‌های خنک‌کننده. بسیاری از واحدها قابل تنظیم هستند و به شما این امکان را می‌دهند که تقسیم‌کننده‌ها را به هر روشی که کارآمدتر است، دوباره پیکربندی کنید.

این تقسیم‌کننده‌های عمودی اغلب در قسمت بالایی کابینت بلند مانند کابینت فر، انباری یا رویه یخچال عمیق قرار می‌گیرند. آنها همچنین می توانند در کابینت های پایه باریک از عرض 9 تا 12 اینچ استفاده شوند، جایی که پشته کشو عملی نیست.

جای مناسب ادویه

  • قفسه تعبیه شده برای ادویه

بیرون کشیدن ادویه با قفسه های طبقه ای نیکولت پاتون همه ما از برخی ادویه ها در آشپزخانه خود استفاده می کنیم: نمک، فلفل، پاپریکا، چاشنی سیر. تقریباً هر بار که غذایی درست میکنیم ادویه ها را جمع جور می کنیم. اما سازماندهی ادویه ها در کابینت دیواری می تواند مشکل باشد. وقتی بطری‌های کوچک ادویه روی یک قفسه روی هم چیده می‌شوند، دیدن آنچه دارید بدون برداشتن کل قفسه دشوار است.

یک راه حل عالی یک کابینت کششی 12 اینچی است که در مجاورت سطح آشپزی شما نصب شده است. اگر ادویه های زیادی دارید، حتی می توانید دو کابینت را انتخاب کنید  یکی در هر طرف برای ظاهری متقارن تر.

کابینت‌های بیرون‌کش ادویه با قفسه‌های طبقه‌بندی بهترین هستند و به شما امکان می‌دهند شیشه‌ها را ذخیره کنید تا بتوانید هر چیزی را که دارید مشاهده کنید.

فضا سازی گوشه و کنج کابینت

  • فضای گوشه کار کابینت
  • ذخیره سازی گوشه کور  مجیک کرنر نیکولت پاتون

همه آشپزخانه ها آنها را ندارند، اما اگر به درستی از آنها استفاده شود، گوشه ها می توانند یکی از بهترین مکان های ذخیره سازی آشپزخانه باشند. دوراه حل محبوب برای ذخیره سازی گوشه وجود دارد:

کابینت گوشه کور: این کابینت ها از یک دیوار با یک پرکننده روی دیوار مجاور بیرون می آیند و در پیکربندی های مختلفی وجود دارند. آنها گاهی اوقات به این دلیل استفاده می شوند یا زمانی که نگاه به گوشه کور ترجیح داده می شود. کابینت‌های گوشه‌های کور در صورتی که دارای قفسه‌های بیرون‌شونده باشند، برای ذخیره‌سازی بهترین عملکرد را دارند.

کشوهای گوشه ای: این کشوهایی با قسمت جلویی شکل “L” هستند که در کابینت های گوشه قرار می گیرند و روی غلتک هایی نصب می شوند که به شما امکان می دهد کشو را به داخل اتاق بیرون بیاورید. برخی از شرکت ها مانند Blum و Hafele واحدهایی می سازند که به طور کامل از گوشه پشتی مثلثی فضا استفاده می کنند. هنگامی که به طور کامل گسترش می یابند، می توانند تا 30 اینچ عمق داشته باشند. کشوهای گوشه‌ای گزینه گران‌تری برای شما هستند

لوازم جانبی کابینت و واحدهای ذخیره سازی مناسب می تواند تفاوت بین آشپزخانه ای که به سادگی جذاب است و آشپزخانه ای که با کارایی کامل کار می کند ایجاد کند. مگر اینکه تکالیف خود را انجام دهید و خواسته های خود را مشخص نکرده باشید، پیمانکاران آشپزخانه و تامین کنندگان کابینت معمولاً کابینت را با ویژگی هایی مجهز می کنند که سود آنها را به حداکثر می رساند

سخن پایانی

از اینکه با ما تا پایانم مقاله همراهی نموده اید صمیمانه سپاس گذاریم و برای مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما مجموعه نقش چوب اماده ارائه خدمات به شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.