بلاگ

ایده های طرح آشپزخانه متناسب با فضای دکوراسیون داخلی

ایده های جذاب برای آشپزخانه

با بازگشت سبک‌های مد به اواسط قرن، ممکن است از طرح های ساده آشپزخانه‌های معاصر الهام بگیرد. اما اگر آشپزخانه‌های سنتی رایج‌ترین سبک در خانه‌های دوستان یا اقوام شما به چشم میخورد، آشپزخانه‌های مدرن هنوز هم ممکن است کمی مرسوم به نظر نرسند.

اگر برای ایده های برنامه ریزی آشپزخانه طرح های منحصر به فرد و خاصی در نظر دارید سری به سبک های اروپایی بزنید.

اروپایی ها طرفدار سبک معاصر هستند و کشورهایی مانند آلمان در آشپزخانه های مدرن پیشتاز جهان هستند. آشپزخانه های معاصر این مزیت را دارند که کاربردی و روی زمین هستند و هیچ زوایدیدر آن وجود ندارد و همه چیز  بر روی اصول و هدفی بنا گذاشته شده است.

 

سبک کابینت معاصر

یکی از ویژگی های بارز آشپزخانه های امروزی کابینت های بدون قاب ( بدون فریم) است. این نوع کابینت فاقد قاب صورت است، در عوض درب به طور مستقیم به جعبه کابینت لولا شده و کاملاً در جلو قرار می گیرد،

اما حتی درهای قاب بندی شده نیز بسیار مینیمال هستند. سبک‌های درب بدون قاب اغلب به عنوان «دسترسی کامل به فضا کابینت » شناخته می‌شوند، زیرا امکان ورود راحت تر را فراهم می‌کنند.

و برای کسانی که سبک تمیز و مدرن را ترجیح می دهند، کابینت های بدون دستگیره بسیار مطلوب است. درب های کابینت بدون وقفه بسیار شیک هستند و با دیگر عناصر آشپزخانه رقابت نمی کنند.

یک درب کابینت بدون دستگیره یا با ضامن لمسی باز می شود که با مکانیزم لمسی فعال می شود یا یک دستگیره فرورفته ( دستگیره توکار). یک کانال فرورفته در داخل لبه بالا، پایین یا کناری، شیاری را برای باز کردن در ایجاد می کند.

اگر ظاهر بدون دسته برای شما خیلی ساده است، آشپزخانه‌های امروزی را می‌توان با دستگیره‌های ساده مانند دستگیره‌ها یا دستگیره‌های باریک به سبک میله‌ای برای ظاهری منعطف تر تعبیه کرد.

 

زیبایی در مقابل صنعتی بودن

آشپزخانه های معاصر تمایل به القای احساس سادگی دارند. با این حال، انتخاب پایانی شما این قدرت را دارد که آشپزخانه معاصر را نیز بسیار زیبا کند. برای داشتن ظاهری مدرن ، روکش های لاکی یا لمینت رنگی یک انتخاب عالی بدون دردسر هستند.

هزاران طرح رنگی بالقوه در دسترس هستند، اگرچه رنگ سفید همچنان محبوب ترین است. لاک ساده یا ورقه ورقه نیز می تواند عمق بیشتری با سطح بافت داشته باشد، برای یک حس صنعتی تر، حتی ممکن است بخواهید یک روکش قدیمی یا سنگی را در نظر بگیرید.

برای افزودن ظرافت بیشتر به کابینت، روکش های چوب طبیعی بسیار جلوه زیبایی دارند که در مجموعه درب های کابینت به راحتی میتوانید انتخاب کنید.

یک چوب بلوط طبیعی را برای حسی ظریف و کلاسیک انتخاب کنید، یا  چوب راش  را برای زیبایی و منتقل کردن حس گرمی چوب به فضای آشپزخانه مناسب و ایده آل است.

حتی رنگ لاکی نیز می تواند در ترکیب های چشمگیر مانند سیاه و سفید بسیار ظریف باشد، در حالی که رنگ های روشن شادتر به نظر می رسند و اگر بتوانید از هزینه صرفه جویی کنید، یک میز شیشه ای، گرانیتی یا مرمری واقعاً سطح بالاتری از تجمل را اضافه می کند.

ایده های چیدمان آشپزخانه مدرن

از آنجایی که آشپزخانه های مدرن ماهیت کاربردی دارند، مفید بودن فضا باید یک هدف مهم طراحی باشد. آشپزخانه‌های مدرن معمولاً ساختاری مدولار دارند. این به این دلیل است که کابینت‌ها در اندازه‌های مختلف بر روی یکدیگر قرار می‌گیرند، که طراحی یک چیدمان سفارشی را که با خانه شما مطابقت دارد آسان می‌کند.

کابینت های کاذب سقفی و هود القایی

ابزارهای خاص به بسیاری از کابینت ها اجازه می دهند که مستقیماً روی سقف نصب شوند. این ظاهر معلق احساسی بلند و تقریباً آینده نگرانه به فضای آشپزخانه شما  ایجاد می کند. علاوه بر کابینت ها، هود القایی شما می تواند به سقف نیز نصب شود.

کابینت‌های ترکیبی

از آنجایی که کابینت‌های مدرن از نظر طراحی ساده هستند، شکل‌بندی مبهم کنتراست جالبی ایجاد می‌کند. رنگ های روشن و تیره یا بافت های مختلف را با هم جفت کنید تا دوگانگی ایجاد میشود باعث به وجود آمدن ترکیب جدیدی در رنگ ها می گردد.

کلام آخر

آشپزخانه های مدرن انتخاب های زیادی را ارائه می دهند، به خصوص با آشپزخانه ای که به طور سفارشی به طور خاص برای فضای شما طراحی شده است. و برای هر کسی که قصد دارد به سبک مدرن‌تری وارد شود، آشپزخانه‌های سبک سنتی را با مدرن‌تر ترکیب می‌کنند. به دنبال درب‌های سبک شیکر یا روکش‌هایی مانند چوب راش یا بلوط باشید تا چنین الهاماتی را با هم ترکیب کنید.

از همراهی شما عزیزان تا پایان این مقاله خرسندیم.

برای آشنایی با سبک شیکر در مقاله 4 نوع درب کابینت منحصر به فرد میتوانید مشاهده فرمایید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.