بلاگ

بک اسپلش آشپزخانه

بهترین طراحی سبک های بک اسپلش آشپزخانه

بک اسپلش آشپزخانه به چیزی بیش از یک جزء عملی طراحی آشپزخانه شما تبدیل شده است. عملکرد اصلی آنها محافظت از دیوارها در برابر پاشیده شدن و لکه هایی است که ممکن است هنگام پخت و پز یا آماده کردن غذا رخ دهد.

پاشش پشتی پشت اجاق‌ها و قسمت‌های سینک قرار می‌گیرد و معمولاً از مواد کم تعمیر و نگهداری ساخته می‌شود که به راحتی تمیز می‌شوند. با این حال، استثنائاتی نیز در این مورد وجود دارد، زیرا گاهی اوقات صاحبان خانه ممکن است موادی را انتخاب کنند که نگهداری آنها زمان بر است و به پشت سر به عنوان نقطه کانونی طراحی آشپزخانه نگاه می کنند.

نصب شده در سطح چشم، بلافاصله در بازسازی آشپزخانه آشکار می شود، بنابراین باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. شما می توانید با یک بک اسپلش خوب انتخاب شده، بافت و رنگ را به فضای آشپزخانه منتقل کنید.

روندهای فعلی واقعاً آزمایش با مواد و سبک های بک اسپلش را در بر می گیرند. کاغذ دیواری های شیشه ای، فلزات و سنگ های طبیعی همگی برای زنده کردن فضای بین میزهای آشپزخانه و درب کابینت های بالایی مورد توجه قرار گرفته اند.

همچنین می‌توانید به سقف ادامه دهید یا حتی کابینت‌های بالایی را برای یک جارو کردن چشمگیر که چشم را برای حداکثر تأثیر به سمت بالا بکشد، بردارید. بک اسپلش‌های مدرن به شاهکارهای معماری با زیبایی‌شناسی صنعتی و مواد پیشرفته تبدیل شده‌اند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

برای خواندن مقاله دیزاین آشپزخانه و اتاق نشیمن کلیک کنید

 

از بک اسپلش آشپزخانه چه می خواهید؟

در وهله اول، یک بک اسپلش باید از دیوار شما در برابر همه احتمالات در شلوغ ترین قسمت طراحی آشپزخانه شما محافظت کند. سبک زندگی شما نیز نقش مهمی در تصمیم گیری شما دارد. نوع آشپزی که انجام می‌دهید، و تعداد دفعات انجام آن، به تعیین دوام بک اسپلش شما کمک می‌کند.

باید بتواند بخار، ریختن و گرما را تحمل کند و در برابر خراش هایی که ممکن است در حین شستشو رخ دهد مقاومت کند.

باید به راحتی تمیز شود، بنابراین کثیفی یا باقیمانده روغن در آن باقی نمی ماند. از آنجایی که می خواهید بک اسپلش شما چندین سال دوام بیاورد،

باید چیزی مدرن باشد، اما به راحتی از مد نیوفتد. اگر فضای آشپزخانه شما تمام این کادرها را در بر دارد، پس یک بک اسپلش در همین مورد یا موارد مشابه برای ایجاد یک سبک یکپارچه در نظر بگیرید.

 

سنگ مرمر

سنگ مرمر یک سنگ طبیعی کلاسیک است که در طراحی آشپزخانه های معاصر احیا شده است. پشتی سنگ مرمر هم بافت و هم ظرافت را به بازسازی آشپزخانه می بخشد.

مقاوم در برابر لک، حرارت و آب است، اما ضد رطوبت نیست، بنابراین حتماً فوراً نشت‌ها را تمیز کنید تا لکه نشوند. همچنین می توان آن را به طور مرتب آب بندی کرد تا مقاومت آن در برابر رطوبت و لکه افزایش یابد. در رنگ‌ها و رگه‌های بسیار متنوعی وجود دارد و می‌توانید آن را به صورت کاشی یا دال بزرگ نصب کنید.

اگر کانتر شما کم اهمیت است، پس پشتی سنگ مرمر طرح دار می تواند طراحی آشپزخانه شما را زنده کند. اگر بک اسپلش شما قسمت نسبتاً کوچکی از بازسازی آشپزخانه شما را پوشش می دهد،

می توانید سرمایه گذاری بر روی مواد با کیفیتی مانند سنگ مرمر را به عنوان راهی برای ترکیب لوکس در یک فضا در نظر بگیرید. طرح‌های فلوت‌دار نیز به طور فزاینده‌ای محبوب هستند و به جذابیت بصری و بافت اضافه می‌کنند و در تضاد با صافی میزها و کابینت‌ها هستند. شما باید به طور مرتب سنگ مرمر را مهر و موم کنید و نصب تخصصی با این ماده سطح بالا مورد نیاز است.

 

کاشی

بک اسپلش ها می توانند به اندازه دلخواه شما بزرگ یا مینیمالیستی باشند و کاشی ها راهی عالی برای ایجاد دوام، شخصیت و استایل به بازسازی آشپزخانه هستند. بک اسپلش شما می تواند از حدود 18 اینچ ارتفاع در پشت سینک و محل پخت و پز تا یک دیوار کامل که تا سقف کشیده می شود متغیر باشد.

اگر فقط یک منطقه کوچک را پوشش می دهید، می توانید آزمایش کنید و با انتخاب خود کمی جسورتر باشید. می‌توانید کاشی‌هایی هم‌اندازه اما رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت یا کاشی‌های طرح‌دار هندسی را در یک رنگ یا سایه‌های متنوع در هر کاشی امتحان کنید.

اگر الگوی کاشی شلوغی را انتخاب می کنید، احتمالاً بهتر است که طرح رنگ را به حداقل برسانید تا از پس گرفتن فضا جلوگیری کنید. در اینجا چند مورد از آخرین روند کاشی ها برای الهام بخشیدن به سبک بک اسپلش طراحی آشپزخانه شما آورده شده است:

  • کاشی های شش ضلعی یک الگوی کندوی عسل را تشکیل می دهند و در نتیجه یک بک اسپلش کانونی منحصر به فرد ایجاد می شود.
  • کاشی های موزائیک در ورق های از پیش ساخته شده ای عرضه می شوند که به راحتی رنگ و طرح را به پس زمینه آشپزخانه شما می آورند.
  • می توانید به سراغ یک سبک استاندارد مانند کاشی کاری مربعی بروید و با مواد متفاوتی مانند سنگ مرمر به آن بپیچید.
  • کاشی‌های آرابسک در مواد و رنگ‌های متنوعی وجود دارند تا نقطه کانونی منحصربه‌فردی را در پس زمینه آشپزخانه شما ایجاد کنند.
  • کاشی‌های سفالی زلیژ مراکشی بسیار لعاب‌دار به شدت در حال پیشرفت هستند. پوشش ناهموار و براق آنها نور را به اطراف اتاق می تاباند و طرح آشپزخانه سفید یا خنثی را زنده می کند.
  • کاشی های چوبی نیز گزینه ای برای دستیابی به گرمای چوب بدون آسیب احتمالی به پشت دیوار شما هستند.

 

فلزات مجلل

پشتی های فلزی ظاهری منحصر به فرد به طراحی آشپزخانه شما می بخشد. می توان آن را به عنوان یک پانل فلزی یا در کاشی های فلزی، گاهی اوقات در قالب موزاییک مخلوط با سایر مواد مانند شیشه یا سنگ یافت.

پشتی برنجی و مسی انتخابی نسبتاً جدید و جسورانه است که درخشندگی درخشانی به بازسازی آشپزخانه شما می بخشد. می توان آن را در یک بخش کوچک برای ایجاد یک نقطه کانونی طراحی اضافه کرد.

این مواد می توانند به تنهایی بایستند یا با سخت افزار کابینت هماهنگ شوند.

 

بهره مندی از کوارتز

هر چه موادی که برای طراحی آشپزخانه خود انتخاب می کنید کاربردی تر باشد، کاربردی تر می شود. کوارتز مهندسی شده یک ماده بسیار بادوام است که در اسلب های بزرگ وجود دارد که به راحتی می توان آن را به عنوان پشتی بدون درز نصب کرد. مقاوم در برابر ترک، خراش و لکه است و می تواند بسیاری از مواد سنگی دیگر را تقلید کند.

بهبود تکنیک‌های تولید به این معنی است که رگه‌ها و سایر تزئینات طبیعی را می‌توان در یک کوارتز مهندسی شده تقلید کرد. جفت کردن بک اسپلش خود با یک کانتر کوارتز منطبق می تواند نتایج خیره کننده ای داشته باشد.

یک متخصص طراحی آشپزخانه می‌تواند اطمینان حاصل کند که پشتی و میز شما با کمک جزئیاتی مانند لبه‌های رول شده، اتصالی بدون درز دارند.

پرطرفدارترین بک اسپلش ها آنهایی هستند که دوام را با استایل تلفیق می کنند. سنگ مرمر و کاشی همیشه محبوب هستند و می توانند با مواد دیگر جفت شوند تا قسمت های مختلف طراحی آشپزخانه شما را مشخص کنند.

دال کوارتز یک انتخاب شیک و کاربردی است و زمانی که با میز شما مطابقت داشته باشد سبکی بدون درز ایجاد می کند. چراغ‌هایی را در زیر کابینت خود اضافه کنید تا ظاهر بک اسپلش خود را بیشتر بهبود بخشید و در جایی که به آن نیاز دارید، نورپردازی ضروری ایجاد کنید.

هر چه که انتخاب می کنید، یک بک اسپلش فرصتی ایده آل برای آوردن رنگ، بافت و طرح به آشپزخانه شما است و در عین حال از دیوارهای شما در برابر پاشیده شدن، ریختن و پاشیدگی محافظت می کند.

کلام پایانی

از همراهی شما عزیزان با مجموعه نقش چوب متشکریم در ادامه میتوانید راهنمای جامع انواع درب ، متریال و نوع نصب درب کابینت آشپزخانه مطالعه کنید

بهترین بک اسپلش در فضای آشپزخانه کدام است؟

بک اسپلش ها بسته به فضای طرح و نقش کابینت شما در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد و از لحاظ کیفیت و متریال در سطح های مختلف دسته بندی شده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.