بلاگ

مثلث آشپزخانه

مثلث آشپزخانه چیست؟

“مثلث آشپزخانه بر اساس سه قسمت اصلی کار در آشپزخانه است: سینک، یخچال، و اجاق گاز طبق قانون. ، اینها باید طوری چیده شوند که به صورت آزاد مثلثی را تشکیل دهند تا بتوانید کارهای روزمره را به راحتی و بدون هیچ مانعی انجام دهید.”

اما آیا قانون مثلث آشپزخانه واقعا ضروری است؟ این طراحان می گویند نه همیشه  در اینجا برخی  دلابل وجود دارد که ممکن است بخواهید آن را در فضای خود نادیده بگیرید.

 

  • فضای بیشتر یعنی دسترسی بیشتر

قانون مثلث را برای فضاهای کوچک به کار گرفته می شود فضاهای بزرگتر ممکن است آزادی های خلاقانه تری را ایجاد کنند در این مثال، فرصت ایجاد خلاقیت بیشتر در فضا بسیار گسترده تر است.

شاید احساس می کنید که باید فضای خود را بر اساس نحوه استفاده خانواده از آشپزخانه تقسیم بندی کنید، یا شاید خانواده ای بزرگتر از متوسط ​​داشته باشید. این [ممکن است به این معنی باشد که] شما به فضایی برای تردد بیشتر نیاز دارید.

به علاوه، لوکس بودن فضا به شما امکان می دهد آشپزخانه خود را مطابق با نحوه استفاده بیشتر از آن تطبیق دهید. مطمئنا، برای برخی از افراد، یک آشپزخانه خانگی بسیار کاربردی ضروری است.

قبل از شروع طراحی آشپزخانه، واقعاً به این فکر کنید که فضای شما برای چه چیزی استفاده می‌شود. این شما را قادر می سازد تا فضای خود را به بهترین شکل ممکن برنامه ریزی کنید.”

  • دانستن مرکز فعالیت آشپزخانه شما مهمتر است

آشپزخانه بدون قانون مثلث به این صورت است که «چیدمان آشپزخانه باید اساساً توسط مراکز فعالیت تعیین شود. ما هنوز دوست داریم از برخی چارچوب های مفهومی اصلی «مثلث کاری» که سال ها پیش ایجاد شده است استفاده کنیم.

این در درجه اول شامل مناطقی برای آماده سازی، ذخیره سازی و پخت و پز است. اما در سال های اخیر، دامنه فعالیت به طور قابل توجهی افزایش یافته است و هر چیدمان آشپزخانه بسته به فضا متفاوت خواهد بود. ممکن است به چندین فضای کاری نیاز داشته باشید

 

  • فضای آماده سازی ثانویه در آشپزخانه

در حالی که برخی ممکن است احساس کنند آشپزخانه خانه آنها نیازی به فضای کاری مثلثی ندارد، برخی دیگر ممکن است احساس کنند که نقاط آماده سازی زیادی دارند که فقط در یک مثلث جای می گیرند.ما در نظر می گیریم که چیدمان آشپزخانه مدرن به طرق مختلف گسترش یافته است.

اکنون ماشین‌های ظرفشویی و سینک‌های ثانویه، قهوه‌سازها و موقعیت‌های پخت ثانویه وجود دارد. بیشتر آشپزخانه‌ها دارای نوعی محل نشیمن یا محل اجتماع هستند. چیزهای بیشتری نسبت به گذشته وارد آشپزخانه می شود.

  • قوانین برای شکستن ساخته شده است

مفهوم مثلث بیش از صد سال است که مورد استفاده قرار گرفته است.آشپزخانه‌های امروزی بسیار متفاوت هستند.

مزایا و معایب منطق قدیمی را در نظر بگیرید، اما اجازه ندهید که شما را درگیر کند. فضایی را که با آن کار می‌کنید بررسی کنید، جریان ترافیک بین هر منطقه را ارزیابی کنید و آنچه را که با نیازهای شما منطقی است، دنبال کنید.

 

کلام پایانی

خرسندیم از همراهی شما عزیزان  تا پایان این مقاله که با ما همراه بودید جهت مطالعه مقاله تاج منبت چوبی چیست کلیک کنید

مجموعه نقش چوب تولید کننده درب های کابینت ، تاج ، قرنیز و … مصنوعات چوبی می باشد اعتماد شما افتخار ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.