بلاگ

تاثیر آب و رطوبت بر کابینت

The-effect-of-water-on-the-cabinet

معمولا کابینت ها زمانی که در زیر سینک و در مواردی در حمام باشند تماس بسیاری یا آب و رطوبت بر قرار می کنند . برای مثال کابینت‌‌ های ام‌ دی‌ اف در این موارد باد می کنند و اصطلاحا دفرمه می شوند و از شکل و قیافه می افتند و تاج کابینت ام دی اف شما دیگر ظاهر قشنگ پیشین خود را نخواهد داشت . پس در نتیجه اگر کابینت شما به وسیله آب آسیب  دید باید در سریع ترین زمان ممکن با تماس با متخصصان اقدام به تعمیر آن بکنید زیرا آسیب های ناشی از آب و رطویت به مرور زمان پخش می شوند و آسیب ها را شدید تر می کنند . در ادامه انواع این آسیب ها را بر انواع کابینت ها بررسی می کنیم با ما همراه باشید .

تاثیر آب بر کابینت

تاثیر آب و رطوبت بر کابینت های چوبی

همانطور گه می دانید چوب خاصیت جذب آب به خود را دارد و کابینت های چوبی وقتی در معرض رطوبت قرار می گیرند منبسط می شوند و بالعکس با کاهش رطوبت محیط چین خورده می شوند و آب می روند و زمانی که درب کابینت آشپزخانه منبسط می شوند دفرمه می شوند و گاها حتی در آن ها به خوبی بسته نمی شود . و به طور کلی شکل و قیافه خود را از دست می دهند . و این موضوع خود را در اجزای ظریف کابینت ها همچون تاج کابینت مدرن آشپزخانه خود را بیشتر نشان می دهد .

پس در نتیجه مواردی که پیشتر ذکر شد از مهم ترین عواملی که هنگام نصب کابینت های چوبی باید در نظر بگیرید تاثیر آب و رطوبت بر کابینت آشپزخانه میباشد .  شما باید در نظر داشته باشید که رطوبت هوا و یا همان بخار آب موجود در هوا جذب کابینت های چوبی می شوند که این امر سبب تورم و منبسط شدن کابینت چوبی شما به مرور زمان می شوند که حتی به مرور زمان علاوه بر موارد پیشتر گفته شده باعث ایجاد ترک در سطح کابینت می شود .

تاثیر آب و رطوبت بر کابینت های ام‌ دی‌ اف

کابینت های چوبی اگر در محیطی باشند که که پیوسسته با آب در گیر باشند دچار مشکلاتی جدی و جبران نا پذیر خواهند شد که یکی از مشکلات ناشی از این امر علاوه بر موارد گفته شده رشد قارچ‌ ها و باکتری‌ ها و در نتیجه سوسک ریز کابینت میباشد که مشکلات بهداشتی بسیاری پدید می آید . به همین دلیل پیشنهاد می شود که از نصب کابینت های چوبی در محیط های پر رطوبت حد المکان دوری کنید .

همچنین پیشنهاد می شود که هر گاه آب بر روی کابینت ام دی اف شما پاشید حتی اگر قطره ای بود سریعا اقدام به پاک کردن آن بکنید از همین رو شما می توانید با تماس با متخصصان ما در فروشگاه نقش چوب از آن ها راهنمایی و مشاوره بگیرید .

بهترین جنس کابینت در مقابل آب و رطوبت

شما عزیزان باید به این نکته توجه کنید که جنس چوب به کار رفته در کابینت شما در میزان جذب رطوبت تاثیر گذار می باشد و بهترین جنس چوب برای کابینت شما چوب درخت توسکا می باشد .

به منظور آن که آسیب وارده به کابینت های شما به کم ترین میزان خود برسد  پیشنهاد می شود که صفحه کابینت  را از متریالی که در مقابل آب رطوبت مقاومت دارند انتخاب کنید برای مثال انواع سمگ های زیر برای کابینت مناسب می باشند :

  • وارتز
  • سالید سرفیس
  • کورین

تاثیر آب بر کابینت سنگی

این سنگ ها به علت ساختار نامتخلخل و بدون نفوذ خود از مشکلات ناشی از وجود آب و رطوبت در امان هستند و همچنین ظاهری بسیار زیبا نیز دارند و شما عزیزان می توانید با خیالی آسوده از آن ها بهره ببرید .

همچنین در نظر داشته باشید که کابینت که آب و رطوبت به آن ضربه زده ، اگر  زمان زیادی نگذشته باشد،  راهکارهایی همچون موارد زیر قابل تعمیرو ترمیم می باشد :

  1. پولیش ام دی اف
  2. برچسب
  3. سمباده برقی

تاثیر آب و رطوبت بر کابینت های استیل

همانند کابینت های چوبی ، قطرات آب و رطوبت موجود در هوا بر روی سطح کابینت های استیل نیز باعث ایجاد لکه هایی می شوند ، از همین رو همانطور که در قسمت کابینت ها چوبی گفته شد پیشنهاد می شود که پس از مشاهده آب و خیس شدن کابینت های استیل آن ها را با سریعا به پتک کردن آن ها اقدام کنید .

البته لازم به ذکر است که کابینت های استیل از طراحی ای ضد زنگ بهره می برند تا از خوردگی و زنگ زدگی ناشی از مواجهه با آب در امان باشند پ در نتیجه شما می توانید این کابینت ها را با خیالی راحت با آب شست و شو بدهید اما بعد از اتمام شست و شو ، سریعا اقدام به خشک کردن کابینت خود بکنید  تا  لکه ای بر روی آن ها باقی نماند .

2 دیدگاه در “تاثیر آب و رطوبت بر کابینت

  1. بازتاب: الهام
    1. naghshchoob گفت:

      دقیقا ولی با محصولات رنگ ozmo میتونید به راحتی از شر نم و رطوبت خلاص بشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.