بلاگ

با کیفیت ترین اجزاء کابینت آشپزخانه

بدنه کابینت

کابینت یکی از مهمترین قسمت های هر آشپزخانه است که در آن مواد خوراکی و ابزارآلات مخصوص آشپزی قرار داده میشود. کابینت آشپزخانه دارای اجزاء و قسمت های بسیار زیادی می باشد. اجزاء کابینت آشپزخانه معمولاً از جنس های مختلف ساخته می شوند که در کنار رنگ کابینت متنوع میتواند به جذابیت آشپزخانه کمک کند . مقاومت هر کدام از آنها نسبت به دیگری متفاوت می باشد.

اجزای کابینت آشپزخانه اگر با کیفیت باشند در میزان دوام و ماندگاری کابینت ها تاثیر مستقیم می گذارند. اجزاء کابینت آشپزخانه از اهمیت بسزایی برخوردار هستند، زیرا کیفیت مواد اولیه هر کدام از آنها می تواند باعث دوام و ماندگاری کابینت های آشپزخانه شود. اگر شما نیز به دنبال اطلاعات کافی در زمینه اجزاء کابینت آشپزخانه هستید، بهتر است تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

کابینت آشپزخانه

بدنه کابینت

بدنه کابینت یکی از اصلی ترین اجزاء کابینت آشپزخانه می باشد. بدنه ی کابینت در واقع حکم اسکلت اصلی کابینت را دارد که آن را از جنس های مختلف می سازند. معمولاً بدنه ی کابینت از جنس فلز و یا از جنس چوب ساخته می شود. قیمت هر یک از این مدل ها با مدل دیگر متفاوت می باشد. مشتریان می توانند با توجه به هزینه و سلیقه خود یکی از این نمونه ها را برای کابینت های آشپزخانه انتخاب کنند.

بدنه کابینت به دیوار متصل می‌شود و باید مقاومت آن در محدوده قابل قبولی باشد. تمامی لوازم و وسایل آشپزخانه داخل بدنه کابینت قرار داده می‌شود. بنابراین کیفیت آن باید به گونه ای باشد که توانایی تحمل وزن این لوازم را داشته باشد. در صورتی که کابینت شما این مقاومت را از دست داده نیاز به بازسازی کابینت دارید

بدنه کابینت که یکی از اجزاء کابینت آشپزخانه است در جاهایی مانند زیر سینک ظرفشویی از جنس های ضد آب ساخته می شود. معمولاً کابینت زیر سینک و نقاطی که با آب در ارتباط می باشند بهتر است از جنس هایی با خاصیت ضد آب ساخته شوند. زیرا نم و رطوبت به سرعت باعث خرابی کابینت آشپزخانه می شود.

بیشتر بخوانید : در مورد تاثیر آب و رطوبت بر کابینت بیشتر بخوانید .

درب کابینت

یکی دیگر از اجزاء کابینت آشپزخانه، درب کابینت آشپزخانه می باشد. درب کابینت از جمله قسمت هایی است که در معرض دید می باشد. معمولا از مدل های متنوع برای درب کابینت استفاده شود، زیرا در زیبایی فضا و دکوراسیون آشپزخانه تاثیر به سزایی می گذارد. درب کابینت را می توان از جنس هایی مثل ام دی اف، کابینت هایگلاس، فلز و یا موارد دیگر ساخت.

گاها نیز مشاهده می کنیم که درب کابینت را به صورت ترکیبی از نمونه های مختلف تهیه می کنند. ضخامت، اندازه و سایر ویژگی های درب کابینت با توجه به بدنه آن و همچنین نظر و سلیقه مشتری تعیین می شود. با توجه به مدل و نمونه هایی که مشتری انتخاب می کند می توان از سبک های مختلف برای درب کابینت ها استفاده کرد.

درب کابینت در بزرگ و یا کوچک نشان دادن آشپزخانه تاثیر می گذارد. بنابراین برای بزرگتر نشان دادن فضای آشپزخانه درب بعضی از کابینت ها را به صورت شیشه ای می سازند تا فضای آشپزخانه بزرگ تر به نظر برسد.

صفحه روی کابینت

صفحه روی کابینت

صفحه روی کابینت نیز از دیگر اجزاء کابینت آشپزخانه می باشد که کیفیت آن بسیار مورد توجه می باشد. جنس این صفحه در کیفیت، زیبایی و مقاومت آن تاثیر گذار می باشد.

صفحه روی کابینت در تماس با انواع مواد شوینده، چربی، نم و رطوبت و موارد دیگر می‌باشد. بنابراین کیفیت آن باید به گونه ای باشد که تا مدتها بتوان از آن با خیال راحت استفاده کرد. و نگران تاثیر آب و رطوبت بر کابینت ها نباشیم .

معمولاً مشتریان هنگام انتخاب صفحه روی کابینت توجه بسیار زیادی می کنند. این صفحه ضخامتی بیشتر از سایر اجزای کابینت دارد. همچنین صفحه روی کابینت باید به گونه‌ای باشد که تمیز کردن و شستشوی آن راحت باشد. زیرا جهت تمیز کردن آن به طور مرتب باید از مواد شوینده و پاک کننده استفاده شود، تا عاری از هرگونه میکروب و آفت شود. این صفحه باید در مقابل حرارت و خط و خش از خود مقاومت خوبی نشان دهد. تغییر در مقابل هر یکی از این عوامل می تواند زیبایی های آن را دچار اختلال کند.

اتصالات کابینت

اتصالات کابینت را می توان از دیگر اجزاء کابینت آشپزخانه نام برد که قابل اهمیت می باشد. هر مقدار که اتصالات کابینت مقاومت خوبی داشته باشند، می توانند کابینت ها را در کنار یکدیگر و بر روی دیوار نگه دارند. اتصالاتی که باعث باز و بسته شدن درب کابینت می‌شوند، باید روان باشند. همچنین ریل ها نیز باید به گونه ای باشند که هنگام باز و بسته کردن کشو فرد دچار مشکل نشود. این اتصالات باید بتوانند مقاومت خوبی از خود نشان دهند تا نیاز به تعویض نباشد.

پایه کابینت نیز که از جمله اجزاء کابینت آشپزخانه است باید بتواند وزن کابینت و وسایل داخل آن را به خوبی تحمل کند. معمولاً تکنولوژی چنان پیشرفت کرده است که اتصالات جدید با کیفیت و کارایی بالاتر تولید شده است.

اتصالاتی که باعث باز و بسته شدن کابینت ها به صورت بی صدا و آرام می شوند. معمولاً اتصالات و لوازم پیشرفته تر نسبت به نمونه های قدیمی و بی کیفیت قیمت بالاتری دارند. برای خرید کابینت و اجزاء کابینت آشپزخانه می‌توانید قبل از انجام این کار از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. با کمک گرفتن از افراد ماهر در این زمینه می توانید خریدی به صرفه و مطمئن داشته باشید.

دستگیره کابینت

دستگیره کابینت دارای مدل ها و طرح های بینهایت زیادی می باشد. با توجه به رنگ و طرح کابینت از دستگیره مناسب استفاده می شود. هر چه طرح و نقش و مدل های دستگیره کابینت پیچیده تر باشد مسلما قیمت بالاتری نیز دارد.

دستگیره کابینت

تاج کابینت

تاج کابینت نیز یکی از اجزاء کابینت آشپزخانه است که جنبه ی تزئینی دارد. تاج کابینت آشپزخانه مدرن نیز دارای طرح ها و مدل های بسیار زیادی میباشد. نصب تاج کابینت می‌تواند فضای بین سقف و کابینت را بپوشاند. در بعضی از آشپزخانه ها یک کابینت با عنوان جزیره و در بعضی دیگر کابینتی با عنوان اپن یا کانتر بین آشپزخانه و سایر فضاها قرار می گیرد. جزیره در وسط آشپزخانه قرار می‌گیرد و در واقع به هیچ کدام از سایر کابینت‌ها اتصالی ندارد.

کیفیت اجزاء کابینت آشپزخانه

تنوع مدل ها و طرح های اجزاء کابینت آشپزخانه و همچنین مقاومت آنها بسیار زیاد می باشد. مشتریان با توجه به هزینه پرداختی و همچنین سلیقه‌ی خود می‌توانند قبل از انجام کار هریک از این نمونه ها را انتخاب کنند. اصلی ترین نقطه هر خانه، آشپزخانه آن می باشد.

خانم های خانه دار بیشترین زمان و وقت خود را در آشپزخانه جهت آماده کردن وعده‌های غذایی اعضای خانواده سپری می‌کند. بنابراین برای آنها اجزاء کابینت آشپزخانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کابینت آشپزخانه می‌تواند در روحیه افراد خانواده تاثیر بسزایی بگذارد. بیشترین بخش هر آشپزخانه به کابینت های آن تعلق دارد. زیبایی یک آشپزخانه با زیبایی کابینت های آن به چشم می آید. از همین رو ما در فروشگاه نقش چوب بهترین کابینت ها را با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان مهیا کرده ایم .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.